piątek, 1 kwietnia 2016

Bezgluten

Od jakiegoś czasu próbuje odstawić gluten. Z tego względu, że pobolewa mnie brzuch i mam różne dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

https://www.straganzdrowia.pl/pl/c/Produkty-bezglutenowe/59

Najpierw odstawiłam nabiał, tak jak kazał mi to zrobić lekarz. Zmian nie zauważyłam. Drugim podejrzanym był właśnie gluten. Niby jest lepiej, ale uczucie pełności zostało.
Nigdy nawet nie zastanawiałam się nad tym, gdzie i za ile można dostać produkty bez glutenu. Jakież było moje zdziwienie jak w osiedlowym spożywczaku nie było nawet chleba czy bułek bezglutenowych. Praktycznie wszystko co teraz jem, kupuję w sieci. Po pierwsze jest tam jednak taniej, a po drugie wybór różnego jedzenia jest naprawdę duży. Co do cen to niestety niskie nie są, na przykład za ćwierć kilograma chleba musimy zapłacić ponad 7 złotych. W ogóle nie wspominam o ciastach z cukierni, które potrafią kosztować krocie, przy czym ich smak jest mocno nieoczywisty. A czym jest właściwie ten gluten - https://pl.wikipedia.org/wiki/Gluten ?
Dopóki nie jest mi gorzej, będę ciągnęła taką dietę, ale muszę przyznać, że czasem mi tęskno do zwykłej buły czy pajdy świeżego chleba z masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz